Poniżej znajdziesz 7 stron na których możesz sprawdzić aktualną pogodę w wyszukiwarce Google. Co jakiś czas (w tym roku częściej do poprzednich) na przeróżnych forach, grupach na Facebooku czy gdziekolwiek w mediach społecznościowych widzę pytania czy są wahania w algorytmie Google, czy komuś dużo spadło, dużo wzrosło i czy coś się dzieje.

6,5 stron, na których sprawdzisz zmiany w Google

Serp.Watch

To w mojej opinii jedna z najlepszych stron do badania zmian w wyszukiwarce Google. Posiada świetną funkcję – filtrowanie danych. Można wybrać kraj: Polskę, Niemcy, Francję, Wielką Brytanią, Kanadę oraz Stany Zjednoczone. Dalej możemy wybrać branżę: ecommerce, dla dorosłych, ekonomia, finanse, zdrowie, prawo, czas wolny, nieruchomości, podróże, pojazdy. W końcu można wybrać rodzaj wyników wyszukiwania stacjonarne oraz mobilne.

zmiany w algorytmie google od serp.watch

http://serp.watch/

Algoroo.com

Strona ta bada 17 tysięcy słów kluczowych do 100 pozycji w wynikach wyszukiwania. Bardzo trafnie pokazane zmiany. Kolor zielony to zmiany do dwóch punktów, od 2 do 3 punktów to już większe zmiany w kolorze lekko pomarańczowym, oraz powyżej 3 punktów to zmiany drastyczne w kolorze czerwonym. Jeżeli Twoja strona spadła lub urosła w trakcie pomarańczowej lub czerwonej zmiany to z pewnością na jej zmianę miała wpływ aktualizacja algorytmu. Ciekawą funkcją są powiadomienia mail w przypadku wystąpienie zmian powyżej dwóch punktów.

zmiany w algorytmie google od algoroo

https://algoroo.com/

SEO Homepage

Ta strona nie podaje zawsze dobrych wyników, z tego względu, że robi to na podstawie próby losowej warstwowej tylko 300 fraz w top 30 oraz tyle samo w top 10. Podsumowania nie zawsze bywają trafne, gdyby jednak liczba fraz była większa to narzędzie bardzo perspektywiczne i godne uwagi. Mogłoby zatem zostać umieszczone jako HomePage w wyszukiwarce :).

zmiany w algorytmie google od seohomepage

http://seohomepage.pl/

SerpQuake

Druga w mojej liście aplikacja utworzona przez Polską firmę Performance Media. Wszelkie informacje na temat obliczania i zbierania danych znajdziecie na stronie http://blog.performancemedia.pl/serp-quake/co-to-jest-serp-quake . W skrócie można powiedzieć, że badają oni 10 tysięcy fraz w top10 i na jej podstawie obliczają jak wielkie są zmiany. Również bardzo ładny podział na kolory, a także świetny pomysł na widget. Jak można podzielić wyniki:

0.0 – 4.5 – Odczuwalne lekko przez niektórych ludzi. Brak uszkodzeń budynków.
4.5 – 5.5 – Nie powoduje żadnych uszkodzeń lub powoduje uszkodzenia minimalne. Zauważalne ruchy obiektów wewnątrz pomieszczeń.
5.5 – 6.0 –Może spowodować uszkodzenia różnego stopnia względem budynków o słabszej konstrukcji. W większości przypadków brak uszkodzeń lub lekkie uszkodzenia innych budynków.
6.0 – 6.5 – Uszkodzenia umiarkowanej liczby konstrukcji. Konstrukcje odporne na trzęsienia ziemi lekko uszkodzone.
6.5 – 9.0 – Powoduje uszkodzenia większości budynków. Spore prawdopodobieństwo uszkodzenia dobrze zaprojektowanych konstrukcji.
9.1 -10 – Ogromne zniszczenia.

zmiany w algorytmie google od serp quake

http://blog.performancemedia.pl/serp-quake

SerpMetrics

Pokazuje medianę zmian w wyników wyszukiwania w ciągu ostatnich 30 dni. Jedyna strona, na której możemy sprawdzić zmiany na bing.com.

zmiany w algorytmie google od serpmetrics

http://serpmetrics.com/flux/

MOZcast

MOZcast pokazuje wyniki zmian w wynikach wyszukiwania na podstawie 1000 fraz w top 10. Niestety liczba ta jest zbyt niska i na polskim rynku to narzędzie nie zawsze spisuje się zbyt dobrze, co widać w porównaniu z ostatnimi zmianami https z zeszłego tygodnia.

zmiany w algorytmie google od mozcast

http://mozcast.com/

Zainteresowanie algorytmem Google

Czy interesują nas zmiany w algorytmie Google? Niestety w Google Trends nie znajdziemy danych dla „algorytm Google” w Polsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

„Algorithm Google” w Trendach

Wielkości zmiany w Google tutaj nie zbadamy, ale możemy sprawdzić kiedy najczęściej są one wyszukiwane, a im częściej są wyszukiwane tym można wnioskować, że coraz częściej zachodzą w wynikach wyszukiwania jakieś zmiany. Świetnie widać na wykresie poszukiwanie zmian algorytmu 21 kwietnia bieżącego roku odnośnie urządzeń mobilnych.

https://goo.gl/gyKmUJ

Na koniec, jeżeli znasz jakąś stronę/aplikację, dzięki której można sprawdzić aktualna wahania w Google podziel się nią w komentarzu, a ja dodam ją do spisu. SERPs volatility nie pokazuje dobrze zmian, dlatego jej nie wrzuciłem do spisu.
Nie zapomnij również ocenić wpisu, będę wdzięczny.

 
Sebastian Heymann
Pasjonat Marketingu Internetowego. MaGazynieR z E-Biznesu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Doradzam klientom z różnych branż w różnych regionach świata. Można mnie spotkać między innymi w Katowicach, Krakowie czy Rzeszowie. Bezpośredni i dociekliwy, czasem ironiczny. W życiu kieruje się jasnymi i prostymi zasadami. Prywatnie mąż, bloger, fan dobrego kina. W wolnych chwilach czyta książki oraz ogląda filmy i seriale.
Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...