SEO Hangout X relacja z pierwszej ręki. 23 października miałem okazję uczestniczyć już na X spotkaniu z serii SEO Hangout on Air. Spotkanie uważam za bardzo udane, mimo tradycyjnego opóźnienia oraz problemów technicznych, spotkane obfitowało w wiedzę i ciekawe rozmowy. O czym mogliśmy posłuchać podczas Hangout’u, no to od początku.

1. Robert Niechciał – Jak to jest z tym Black Hatem?

I tutaj Robert przypomniał, jak piękny jest zapach porannych linków, które widać w Ahrefs czy MajesticSEO. Powiedział coś bardzo ważnego: nie ważne ile zrobimy działań stricte optymalizacyjnych, jak nie będzie efektu i tak wszystko sprowadza się do pozyskiwania linków. Ciekawym przykładem, że nadal działa „Xrummerowa Szeptanka” jest fraza „chwilówki online”.

wyniki z przekierowań 301

Wynik osiągnięty dzięki przekierowaniu 301 dwóch domen zaspamowanych czy nie to sami pewnie sprawdzicie. Mimo wszystko prosty dowód na to, że linkowanie ma się dobrze, szczególnie w sieciach afiliacyjnych.

2. Krzysztof Hostyński – Analizujemy zachowanie poszczególnych użytkowników. 

Krzysiek pokazał, że warto koncentrować się na użytkowniku jako jednostce, a nie, jak robi pewnie większość, jako posegmentowanej grupie. Powiedział, że korzysta z SalesMANAGO oraz Mixpanel. Pokazał również działanie tego drugiego. Prezentacja była bardzo ciekawa, aczkolwiek w przypadku takich dokładnych analiz do samej obsługi narzędzia potrzebna jest przynajmniej jedna osoba, w przypadku dużych sklepów pewnie i więcej. Uważam, że nie każdy sobie może pozwolić na takie rozwiązanie w swojej firmie, ale z pewnością takie działania przynoszą efekty.

3. Tomasz Stopka – SEO360 czyli czas na zmiany.

Tomek pokazał różnice w podejściach do klienta. Pokazał, że nawet wielkie projekty mogą być robione niewielkim linkowaniem oraz pracą nad witryną/serwisem. Opowiedział nieco o swojej historii w AdWeb’ie oraz Onecie. Dodał, że nie zwraca uwagi na technikę (black hat, white hat) tylko „robi hajs”. Jeżeli hajs się zgadza i strona nie wypada co aktualizację z indeksu to technika jest nieważna. Klienci, którzy często nie dzwonią, płacą w terminie i nie narzekają -> każdy o nich marzy, a Tomek na nich trafia (szczęściarz jeden). Fajnie pokazał jak dobiera klientów i dlaczego rezygnuje z klientów (za wyniki, za 100zł).
Bardzo ważną rzeczą jaką powiedział jest wytłumaczenie słów SEO: „Optymalizacja strony internetowej, a nie jak wiele osób uważa, że SEO to także budowanie linków”. TUTAJ (LinkedIN) prowadziłem właśnie o tym rozmowę, dlatego proszę o pomoc i przekonanie kolegi, że SEO to SEO. Czekam na wasze komentarze.
I jeszcze jedna bardzo ważna informacja. Na koniec prezentacji zagorzała ciekawa dyskusja pomiędzy Łukaszem Rajzerem, a Tomaszem Wieliczko, którzy rozmawiali o klientach w budżetach poniżej 500zł. Tomek Stopka przerwał im, mówiąc że obydwoje mają rację -> czekam na dokończenie tej rozmowy mam nadzieje w SEO Poland na G+ lub seowcach na Facebook’u.

4. Sebastian Jakubiec – Content i buzz marketing w działaniach SEO.

Dla Sebastiana po pierwsze wielki plus za opanowanie mikrofonu, najlepiej z prelegentów sobie poradził. Sebastian opisał schemat jak powinno wyglądać dobre SEO i jakie przynosi efekty. Czy ta prezentacja zawierała lokowanie produktu? Śmieje się oczywiście. Najważniejszą informacją oprócz ciekawych analiz, które zobaczycie w prezentacji, był wniosek, że dobre SEO można zbudować na bazie Content i Buzz Marketingu i dzięki nim osiągnąć efekty w wynikach wyszukiwania. Najważniejszym elementem tej prezentacji były analizy przypadku, do których link dam jak tylko dostanę.
[slideshare id=40670848&doc=contentibuzzmarketingwseo-141024025904-conversion-gate01]

5. Karol Dziedzic – Jak tanio pozyskać leady dla hotelu?

Karol sprezentował nam wisienkę na torcie, opowiadając o kampanii AdWords dla jednego z polskich hoteli. Powiedział, jak szybko znaleźć w sieci grupę docelową oraz jak się za nią zabrać. Wspomniał o nowej funkcjonalności AdWords jakim jest kierowanie po demografii, która w Polsce nie działa dobrze. Przy okazji rzucam dane z projektu z USA, który akurat również ma nakierowanie tym razem na osoby z dziećmi, jest lepiej niż w Polsce, ale nadal nie jest idealnie.

kierowanie demografia, google adwords na usa

Karol przedstawił ciekawe podejście do tematu, a i zaczął opowiadając trochę o jego (i Tomka) historii w HO. Krótko i treściwie -> jak najbardziej na plus.

Podsumowując:
Kogo nie było może żałować. W przerwach rozmawiałem z Łukaszem o tym jak ciężko znaleźć dobrego pracownika (kryzys czy coś) oraz słyszałem ciekawą rozmowę na temat faktury jaką ma otrzymać Xann za Buzz Marketing, który (jak wywnioskowali rozmawiający) zlecił komuś tam w sieci. Dużo dobrego branżowego humoru, ciekawe prelekcje, osobiście nie przysnąłem ani razu i się nie nudziłem, więc naprawdę spotkanie kwituje dużym +. Czekamy na kolejne spotkanie w Krakowie. Organizatorzy hangoutonair.pl dla was duży plus, tylko Tomek nie wysyłaj tego samego mailingu dwa razy :).

PS. Linki do prezentacji umieszczę jak tylko je dostanę. Niestety nie było na afterze bo musiałem zmykać, ale następnym razem …

 
Sebastian Heymann
Pasjonat Marketingu Internetowego. MaGazynieR z E-Biznesu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Doradzam klientom z różnych branż w różnych regionach świata. Można mnie spotkać między innymi w Katowicach, Krakowie czy Rzeszowie. Bezpośredni i dociekliwy, czasem ironiczny. W życiu kieruje się jasnymi i prostymi zasadami. Prywatnie mąż, bloger, fan dobrego kina. W wolnych chwilach czyta książki oraz ogląda filmy i seriale.
Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...