18 dolarów? Równowartość 85 złotych za link. Dużo? Mało? Przeanalizujmy to.

Co należy zrobić, aby pozyskać linka z artykułu?

  • Przeanalizować słowa kluczowe i wybrać najlepsze dla artykułu
  • Zlecić przygotowanie treści/lub napisać ją samemu
  • Znaleźć strony na których można umieścić treść – oczywiście z linkiem
  • Opublikować treść „sponsorowaną” lub tzw. „promocyjną za unikalną treść” (publikujemy artykuł na zewnętrznym blogu w zamian za linka, dajemy treść – otrzymujemy linka – wszyscy zyskują)

Czas i koszt wykonania? „TO ZALEŻY”. Jednak weźmy pod uwagę tylko jeden element – opublikowanie artykułu w zewnętrznej witrynie – 100zł za artykuł w dobrym/mocnym zewnętrznym serwisie to naprawdę PROMOCYJNA cena.

Jak pozyskiwać dużo naturalnych linków i każdy w cenie za mniej niż 100 złotych?

Na ciekawy pomysł wpadł jeden z największych serwisów pornograficznych na świecie pornhub.com. Nie wiem czy był to pomysł działu SEO czy po prostu inicjatywa jednego z marketingowców, ale pięknie wpłynęła na pozyskanie linków, a dalej na widoczność serwisu. Zacznijmy jednak od początku, widoczność serwisu od kwietnia do sierpnia tego roku miała tendencję spadkową z małymi wahaniami wzrostowymi.
widoczność seo pornhub

źródło searchmetrics.com

liczba słów kluczowych z semrush dla pornhub

źródło semrush.com

Semrush niestety traktuje w tym wypadku przez pryzmat, ponieważ zaktualizowali 1 października bazę danych do 80 milionów słów kluczowych.

Ich ruch w serwisie w przeciągu ostatniego roku był w trakcie wzrostu, ale tylko do marca, o akcjach jakie były w zeszłym roku przeczytasz we wpisie Jak firma pornograficzna pozyskuje miliony linków?  Zachęcam, ponieważ pokazuje jak różnymi akcjami firma pozyskuje linki i wzmacnia to ich widoczność w serwisie.

Wracając jednak do tematu. Screen z ruchu serwisu z pro.similarweb.com.
ruch w serwisie pornhub 2015Od marca tendencja spadkowa się utrzymuje.

Semrush estymuje ruch nieco inaczej i pokazuje lekki wzrost, jednak koniec końców we wrześniu jest spadek.

ruch seo pornhub z semrush

Serwis postanowił postawić na innowację i zaproponować stypendium w wysokości 25 tysięcy dolarów dla najlepszej osoby, które utworzy esej „Jak uszczęśliwiać ludzi?”, ponieważ PornHub twierdzi, że to robi :), i pragnie się dowiedzieć jak robią to inni.

O akcji przeczytacie klikając w poniższy baner. Nie, nie ma w nim parametru z programu partnerskiego.

pornhub scholarship

Akcja została uruchomiona 1 września 2015 roku. W wyniku czego w przeciągu unikalnych linków na dzień dzisiejszy jest 1168 (po odsianiu usuniętych i powtarzających się według MajesticSEO) z około 300 domen. Dane możecie zobaczyć w poniższym linku:

linki scholarship pornhub z majestic seo

Dane z ahrefs.com:

linki scholarship pornhub z ahrefs

Dane z Search Console:

Żart. Tych danych nie mam.

Jaki efekt dały pozyskane linki?

  • wzrost widoczności o około 20% według searchmetrics
    http://www.cosmopolitan.com/college/news/a45863/pornhub-college-scholarship/
  • wzrost ruchu o około 10% według semrush (w stosunku do sierpnia)
    wzrost ruchu seo, pornhub scholarship
  • wzrost popularności marki o której mówili nie tylko sami zainteresowani, ale także duże serwisy internetowe
    – http://mashable.com/2015/09/02/pornhub-college-scholarship/#r1stnVdO75qE
    – http://www.vice.com/read/pornhubs-25000-scholarship-could-help-it-get-balls-deep-in-the-mainstream-017
    – http://www.cosmopolitan.com/college/news/a45863/pornhub-college-scholarship/
  • wzrost wskaźników trust i citation flow z 32 i 64 na 39 i 65.

Kto może skorzystać z takiej metody?

Niestety metoda nie jest przeznaczona dla wszystkich. Po pierwsze pomysł nie będzie tani. Duża inwestycja z dobrym pomysłem pozwoli na taki efekt jaki wskazałem wyżej. Po drugie nie polecałbym tego żadnej firmie działającej lokalnie – ponieważ może nie mieć to faktycznego wzrostu na sprzedaż (fryzjer, sklep stacjonarny). Po trzecie nie jest to dla firm, które oczekują szybkich efektów, tutaj efekt jest wielowymiarowy – więcej wspominek o firmie w sieci, linki, które przekładają się na coraz większą widoczność, a następnie to przekłada się na wzrost ruchu i dopiero wzrost ruchu przekłada się na konwersję.

Dla kogo proponuje takie rozwiązanie:

  • duże, średnie e-commerce
  • serwisy, które nie wiedzą jak dalej wpływać na widoczność w wyszukiwarce
  • wszystkie strony, które mają kapitał na promocję i dużą konkurencję w wyszukiwarce (poza lokalnymi)

Dotrwałeś tutaj? Zobacz najnowszą reklamę Pornhub

 
Sebastian Heymann
Pasjonat Marketingu Internetowego. MaGazynieR z E-Biznesu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Doradzam klientom z różnych branż w różnych regionach świata. Można mnie spotkać między innymi w Katowicach, Krakowie czy Rzeszowie. Bezpośredni i dociekliwy, czasem ironiczny. W życiu kieruje się jasnymi i prostymi zasadami. Prywatnie mąż, bloger, fan dobrego kina. W wolnych chwilach czyta książki oraz ogląda filmy i seriale.
Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...