LinkedIN Analytics to temat bardzo rzadko poruszany w sieci, może ze względu na brak statystyk prowadzenia profilu na LinkedIN, a może ze względu na małe zainteresowanie tym medium społecznościowym? Nie wiem, aczkolwiek coraz częściej czytam w sieci, od Kasi z Socjomanii czy Kryzysowej Moniki, że LinkedIN może sprzedawać i, że jego popularność wzrasta. Choć o kryzysie w tym medium jeszcze nie słyszałem. No dobra nie o ty mowa…

Na LinkedIN oprócz oczywiście reklam możemy przeanalizować:

– ruch na profilu osobistym,
– zaangażowanie na profilu firmowym.

Analiza Profilu LinkedIN

Generalnie dane, które można tam znaleźć są mi osobiście mało przydatne, ale może ktoś zrobi z nich użytek.

Analityka profilu na LinkedIN obejmuje dwa działy:
kto oglądał Twój profil na LinkedIN
jaki jest ranking Twojego profilu.


Jeżeli częściej korzystasz z Facebooka: W tym miejscu zapraszam do grupy na Facebooku : Social Media Analytics, gdzie zajmować się będziemy wszystkim co związane z analityką w mediach społecznościowych. LINK


Kto widział Twój profil na LinkedIN?

W tym dziale znajdziemy 4 zakładki.

Pierwsza dotyczy ilości obejrzeń profilu, wykonanych akcji oraz widoku projektów. Oprócz tego znajdziemy tam informacje o tym co sami zrobiliśmy w ostatnim tygodniu (od poniedziałku do dnia dzisiejszego).

kto oglądał Twój profil w ostatnim tygodniu, linkedin Analytics

 

Druga sekcja dotyczy oglądania profilu z wyszukiwarki LinkedIN. Widać tu informację o tym skąd przybyli oglądający Twój profil oraz jakie słowa kluczowe poprowadziły ich do Ciebie.

jak znaleziono Cię w wyszukiwarce LinkedIN

 

Trzecia sekcja odpowiada na pytania skąd są osoby, które odwiedzały Twój profil oraz w jakich firmach one pracują.

miejsca pracy oraz pochodzenie odwiedzających na LinkedIN

I ostatnia sekcja dotyczy stanowiska pracy oraz branży w jakiej działa firma odwiedzającego.

branża oraz stanowisko odwiedzającego na LinkedIN

Jaki jest ranking Twojego profilu?

I tutaj mamy dwa działy:
– ranking profilu
– profesjonaliści jak ty | twoje połączenia

Ranking Profilu oglądnięć profilu wśród połączeń. Nie rozumiem sensu tego rankingu i nie zagłębiam się w niego. Ale mam 112 miejsce z 465 :).

ranking profilu LinkedIN

 

Drugi działa zawiera „profesjonalistów jak ty”, który jest dostępny tylko po opłaceniu konta oraz Twoje połączenia wraz z informacja najczęściej oglądanych połączeń.

najczęściej oglądane połączenia, LinkedIN

 

Nie rozumiem czemu w pierwszej czwórce są kobiety, ale cóż… na piątym miejscu Łukasz, którego publikacje często czytam, ale pierwszej czwórki nie rozumiem.

Statystyki LinkedIN są praktycznie znikome i osobiście rzadko z nich korzystam. Przede wszystkim brakuje takich danych jak widoczność moich postów, ilość komentarzy, zaangażowanie czy prośba o dodanie do sieci dzięki właśnie komentarzowi czy publikacji.

Analiza konta firmowego na LinkedIN

Jeżeli chodzi o konto firmowe to nie znalazłem żadnego analitycs.linkedin.com ani podobnych, w których mógłbym przeanalizować działania profilu. Jednak znalazłem darmowe narzędzie, które pobiera dane z profilu firmowe i w ciekawy sposób przedstawia je nam za pomocą wykresów i zestawień.

Free LinkedIn Company Analysis by Simply Measured

Narzędzie to jest w pełni darmowe i niestety analizuje tylko ostatni miesiąc działań, dlatego jeżeli ktoś chce używać tego za darmo to polecam ustawić przypomnienie w telefonie. Osobiście uważam, że analiza firmy na LinkedIN z tym narzędzie jest zadowalająca, choć dla #NinjaAnalytics z pewnością niewystarczająca. Od razu odpowiem na pytanie: Jak Monitorować działania konkurencji na LinkedIN? Również przez to narzędzie… tak naprawdę możemy przeanalizować dowolne przedsiębiorstwo wrzucając do Simply Measured jego adres URL. Dla lepszego przykładu postanowiłem wziąć do analizy jedną z największych firm na LinkedIN – DELL.

Dane podsumowujące ostatni miesiąc działań

W sekcji tej znajdziemy takie dane jak:
ilość publikacji (średnia ilość publikacji na dzień)
unikalna liczba osób komentujących (ilość branż z jakich pochodzą komentujący)
liczba interakcji (średnia liczba interakcji na publikację)
potencjalna liczba osób, które widziały publikację (średnia wielkość sieci komentatorów)
liczba obserwujących (zaangażowanie z liczby obserwujących)

podsumowanie profilu firmy na linkedin

Updates i zaangażowanie

liczbę publikacji
dane o zaangażowaniu (totalne zaangażowanie = lajki + komentarze -> w podziale na publikacje oraz podsumowane)

zaangażowanie, komentarze, lajki z ostatnich 32 dni na linkedin

liczba publikacji w podziale na konkretne dni
pełne zaangażowanie w podziale na dni

liczba publikacji oraz zaangażowanie w podziale na dni - linkedin

posty z największą liczbą interakcji (liczba interakcji i procent całości)

posty z największy zaangażowaniem, linkedin company

Wielkość sieci użytkowników

wykres z podziałem na wielkość sieci unikalnych komentujących
średnia wielkość sieci komentujących
ilość użytkowników z 500 lub więcej połączeń

wielkość sieci użytkowników, linkedin company

Najbardziej aktywni komentatorzy

osoby najczęściej komentujące

najbardziej aktywni komentujący na linkedin

Branże osób komentujących

branże z jakich pochodzą komentatorzy

 

branże komentujących wpisy na company page LinkedIN

 

wykres 5 najpopularniejszych branży wśród komentatorów (% całości oraz średnia wielkość sieci)

wykres 5 najpopularniejszych branży wśród komentatorów na LinkedIN

Kraje pochodzenia komentujących

– z jakich krajów pochodzą komentatorzy. Niestety brak danych.

kraje komentujących linkedin

Lokalizacja komentujących by Metro Area

lokalizacje komentujących metro area, linkedin firma

 

Dystrybucja komentarzy w podziale na dzień i godzinę

wykres z danymi na temat dni oraz godziny komentujących

wykres z danymi na temat komentujących, firma linkedin

najlepszy dzień dla komentarzy

najlepszy dzień dla komentarzy, linkedin firma

najlepszy czas dla komentarzy

najlepsza godzina dla komentarzy

Najpopularniejsze słowa kluczowe w komentarzach

– wykres z informacją jakie najczęściej słowa kluczowe padają w komentarzach

słowa kluczowe w komentarzach, linkedin firma

Najpopularniejsze posty

tabelka z najpopularniejszymi postami (ilość lajków, komentarzy; pełne zaangażowanie; średnia wielkość sieci komentujących; zaangażowanie w porównanie ze średnim zaangażowaniem)

najlepsze wpisy, linkedin firma

najlepsze wpisy cz II, linkedin firma

Link do aplikacji internetowej – Free LinkedIN Company Analysis.

Dane te można również zobaczyć w pliku Excel, eksportując nasz raport poprzez przycisk w prawym górnym rogu lub na samym dole strony. Przykładowy plik <- możesz pobrać tutaj.


Z tego miejsca zapraszam do dodania mnie do sieci na LinkedIN <- link do mojego profilu – Sebastian Heymann


Analityka Firmy LinkedIN w formie prezentacji PowerPoint

[slideshare id=43757324&doc=freelinkedincompanyanalysisondell01152015-01152015pst-150121150727-conversion-gate01]

Podsumowanie

Dzięki tej aplikacji możemy przeanalizować zarówno to co interesuje naszą grupę docelową/naszych obserwujących, jak i działania konkurencji. Wystarczy tylko puścić Twitta za każdą analizę i dzięki temu możemy przeanalizować dowolną ilość firm działających na LinkedIN.

Osobiście przyznam się, że od kiedy wykryłem to narzędzie nie prowadziłem wielkich działań na LinkedIN i nie jestem w stanie opisać jak bardzo pomogły mi w prowadzeniu profilu firmowego w tym medium. Wierzę jednak, że wnikliwa analiza zarówno swojego profilu firmowe jak i konkurencji pozwoli na zwiększenie ruchu, a co za tym idzie docelowych konwersji.

PS. Mam nadzieje, że artykuł Ci się spodobał. Jeżeli znasz inne narzędzia do analizy profilu lub firmy na LinkedIN podziel się nimi w komentarzu i nie zapomnij ocenić mojego artykułu. Z góry dziękuje

 
Sebastian Heymann
Pasjonat Marketingu Internetowego. MaGazynieR z E-Biznesu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Doradzam klientom z różnych branż w różnych regionach świata. Można mnie spotkać między innymi w Katowicach, Krakowie czy Rzeszowie. Bezpośredni i dociekliwy, czasem ironiczny. W życiu kieruje się jasnymi i prostymi zasadami. Prywatnie mąż, bloger, fan dobrego kina. W wolnych chwilach czyta książki oraz ogląda filmy i seriale.
Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...