Analityka na Instagramie to bardzo rzadko poruszany temat w sieci. Niestety sama aplikacja Instagram nie daje nam możliwości obejrzenia statystyk w osobnym panelu, ile osób widziało nasze zdjęcia/filmy, ile osób w nie kliknęło, jakie było zaangażowanie odbiorców, po jakich #hashtagach nas wyszukano i co komu potrzebne. Niestety ani wersja na Windows Phone ani na Androida nie daje nam innych możliwości.

Statystyki, które aktualnie możemy śledzić na Instagram?

ilość swoich followersów
ilość osób, które obserwujemy
ilość lajków pod postami
ilość komentarzy pod zdjęciami/filmami
ilość napisanych postów
mapę z miejscami w której jesteśmy oznaczeni

Wadą tego rozwiązania jest fakt, że musimy po prostu przejrzeć cały swój profil na tzw. „piechotę” oraz, że to są tylko podstawowe dane. Brak panelu jest dla mnie dość istotny, szczególnie w przypadku działań marketingowych.


Jeżeli częściej korzystasz z Facebooka: W tym miejscu zapraszam do grupy na Facebooku : Social Media Analytics, gdzie zajmować się będziemy wszystkim co związane z analityką w mediach społecznościowych. LINK


Gdzie analizować statysty konta na Instagram?

Jestem fanem dwóch takich aplikacji z fajnymi panelami. Pierwszy to:

Free Instagram User Report by Simply Measured

Oczywiście, aby otrzymać darmowy raport, który obejmuje ostatnie 2 miesiące działań na Instagramie, należy podać adres profilu, zweryfikować oraz puścić Twitta i po kilku sekundach otrzymujemy raport. Aplikacja ta daje nam możliwość obejrzenia następujących statystyk:
ilość nowych postów w ostatnich 63 dniach/9 tygodniach oraz w podziale na foto i wideo
ogólne oraz średnie zaangażowanie w ostatnich 63 dniach oraz w podziale na foto i wideo
najbardziej angażujący post
– najczęściej wykorzystywany filter

instagram activity, freereports, estan149

 

Aktywność

aktywność na instagramie w formie wykresu (posty, zaangażowanie, czas -> co tydzień)
lajki ogólnie oraz w podziale na foto i wideo
komentarze ogólnie oraz w podziale na foto i wideo

instagram activity, freereports estan149

 

Zaangażowanie poza Instagramem

zaangażowanie poza instagramem w formie wykresu w podziale na Twittera i Facebooka
tweety, lajki, komentarze, udostepnienia w podziale na foto i wideo (u mnie brak, ze względu na brak połączonych kont)

zaangażowanie poza instagramem, freereports estan149

 

Najlepsze posty

20 najlepszych postów w badanym okresie w formie tabelki (63dni/9tygodni)
tabelka zawiera tytuł, datę postu, typ postu, lajki na Instagramie, komentarze na Instagramie, zaangażowanie na Twitterze, zaangażowanie na Facebooku, ogólne zaangażowanie
sortowanie automatyczne na Ogólne Zaangażowanie 

najlepszy posty na Instagram, freereports estan149

 

Analiza słów w komentarzach

wpisane słowa kluczowe w wyszukiwarce komentarzy
najlepsze słowa kluczowe
analiza słów w komentarzach
najbardziej aktywni komentatorzy

typ słów kluczowych, freereports estan149

 

Komentarze i posty

komentarze i posty w podziale na dzień i czas
najlepszy dzień do zaangażowanie
najlepszy czas do zaangażowania

komentarzy i posty na dzień i czas, freereports estan149

 

TOP Filtry w filmach i fotografii oraz pozostałe

najlepsze filtry fotografii (ze względu na zaangażowanie)
najczęstsze wykorzystanie tagów na fotografiach
– najlepsze filtry video
– najczęstsze wykorzystanie tagów na video

filters photo and video, freereporst estan149

najczęściej wykorzystywane miasta
najczęściej wykorzystywane nazwy miejsc

topowe miasta i miejsca, freereports estan149

 

Raport można również pobrać w wersji .xlsx dla excela <- link oraz powerpointa co możesz zobaczyć poniżej.

[slideshare id=41919126&doc=freeinstagramuserreportonsebastianheymann09232014-11222014pst-141123113408-conversion-gate02]

Przedstawienie danych oraz wizualizacja są jak dla mnie bardzo w porządku, choć przyznam, że jeszcze brakuje mi danych np. o widoczności danego postu.

Raport możecie wygenerować tutaj: Free Instagram User Report by Simplymeasured <- link.

Statistics Instagram – Iconosquare (formerly Statigram)

Podczas rejestracji należy autoryzować swoją aplikację Instagram oraz podać podstawowe dane. Aplikacja oprócz statystyk daje nam możliwość korzystania z Instagrama (lajkowania, komentowania, niestety brak dodawania zdjęć i filmów), zarządzania kontem, znalezienia aktualnych konkursów. Ciekawą zakładą jest PROMOTE w której możemy wygenerować:
Instagram tab dla Fanpagy
– zdjęcie w tle w postaci zdjęć z Instagrama
widget w postaci galerii na stronę internetową
rss feed z Instagrama
przyciski Follow na stronę internetową

Jeszcze jedna bardzo ważna rzecz na temat tej aplikacji. Od razu po rejestracji tworzony jest dla was profil w tej aplikacji na podstawie loginu z Instrgama. Mój feed: http://iconosquare.com/estan149 (Follow Me if You Want, it will be nice).

A teraz coś odnośnie tych statystyk z naszych profili na Instagramie. Niestety kalkulacja statystyk oraz snapshots trwa już dobre kilka godzin i nadal statystyk nie mam.

calculated stats, iconosquare estan149

Wygenerowanie statystyk oraz snapshots trwało 6 godzin, ale warto czekać.

Najpierw może krótki o Snapshots. Są to po prostu pewne podsumowanie wydarzeń Twoich działań na Instagram. Po prostu zobaczcie sami. (u mnie zablokowane oznaczone miasta, ponieważ nigdy żadnego nie oznaczyłem oraz wzrosty i spadki na koncie).

snapshots iconosquare estan149

Przejdźmy zatem do statystyk jakie pozwala nam dostrzec panel. Panel składa się z 6 zakładek.

Dane Ogólne

ilość mediów, lajki otrzymane, komentarze otrzymane, followersi, strony które obserwujesz
ostatnie 7 dni według followers
– wyniki love rate, talk rate i spread rate (ad 1. zaangażowanie followersów i to jak lubią Twoje media, ad 2. zaangażowanie followersów i to jak komentują Twoje media, ad 3.
dane ogólne, instagram iconosquare

Dane z ostatniego miesiąca

dane o treści (najczęściej używane tagi, filtry; POP oraz ratio)
dane o zaangażowaniu (lajki, średni ilość lajków, komentarze, średnia ilość komentarzy)
followersi (przyrost, 10 najbardziej zaangażowanych, utraceni -> tych ostatnich nie widać na screen -> i tak mam 0)

dane z ostatniego miesiąca, instagram iconosquare

Treść

historia postów (wykres z ilością w podziale na miesiące, pierwszy post)
dystrybucja postów (w podziale na lata i miesiące z wykresem słupkowym)

historia konta, instagram iconosquare

gęstość (udostępniane Twetty w podziale na dni i godziny)
wykorzystane filtry (najczęściej wykorzystywane, nigdy nie wykorzystane, wykres kołowy z wykorzystaniem filtrów)
najczęściej wykorzystane tagi
geolokalizacje

dane o treściach cz II, instagram iconosquare

Zaangażowanie

otrzymane lajki (źródło -> czy followers czy nie, historia przyrostu lajków, najbardziej lubiane posty ever)

otrzymane lajki, instagram iconosquare

otrzymane komentarze (źródło -> czy followers czy nie, historia przyrostu komentarzy, najbardziej skomentowane posty ever)

otrzymane komentarze, instagram iconosquare

Optymalizacja

najlepszy czas na post (jestem FANEM TEGO WYKRESU, podział na godziny i dni publikacji oraz zaangażowania widzów)
– średnia żywotność Twojego medium

najlepszy czas na post na instagram, iconosquare

najbardziej angażujące filtry mediów

najbardziej angażujące filtry mediów, instagram iconosquare

najbardziej angażujące tagi (w podziale na Twoje oraz tagi na Instagramie, szkoda, że nie ma podziału na kraj)

angażujące tagi, instagram iconosquare

Społeczność

typologia (ilość followersów i followingsów, nie followujesz -> oni Ciebie tak, followujesz -> oni Ciebie nie, wzajemne follow)
porównanie wzrostu według 3 grup wymienionych wyżej

typologia społeczności, instagram iconosquare

wzrosty (followers, followings)
nowi i utraceni followers, nowe followings
ludzie, których lubisz (których followings oraz nie 🙂 )

wzrosty, ludzie który lubisz, instagram iconosquare

To tyle jeżeli chodzi o tą aplikacje, jest naprawdę bogata i warta wykorzystania (do tego za free). Statystyki możecie wygenerować tutaj: w aplikacji Iconosquare <- link. Jeżeli znasz inne darmowe warte uwagi narzędzia to wrzuć do komentarza, chętnie je przetestuję.

Zapraszam na Moje Konto (może bardziej się do Instagrama przekonam): Instagram


Jeżeli korzystasz z Google+: Z tego miejsca chciałbym zaprosić do Społeczności na Google+ : SMA Polska (Social Media Analytics), gdzie będziemy zajmować się wszystkimi elementami związanymi z analityką w mediach społecznościowych. LINK


Czy działania na Instagram mogą przynosić efekty?

Oczywiście odpowiedź jest prosta: TAK. Odpowiednia strategia i mierzenie efektów za pomocą np. powyższych aplikacji pomoże w podjęciu decyzji oraz podniesienia słupków konwersji Twojej strony internetowej.

Na koniec dodam, że nadal czekam na panel statystyk wbudowany na Instagramie. Nadal brakuje mi danych o widoczności, %zaangażowanych czy %widoczności hashtagów.

To dzisiaj na tyle, jeżeli tutaj dotrwałeś to super, mam nadzieje, że nie było zbyt nudno. Oceń mnie wstawiając odpowiednią ilość gwiazdek -> będę wdzięczny. Z pozdrowieniami dla Instragramersów 😉

 
Sebastian Heymann
Pasjonat Marketingu Internetowego. MaGazynieR z E-Biznesu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Doradzam klientom z różnych branż w różnych regionach świata. Można mnie spotkać między innymi w Katowicach, Krakowie czy Rzeszowie. Bezpośredni i dociekliwy, czasem ironiczny. W życiu kieruje się jasnymi i prostymi zasadami. Prywatnie mąż, bloger, fan dobrego kina. W wolnych chwilach czyta książki oraz ogląda filmy i seriale.
Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...