Ostatnio podczas opisu jak szybko zaindeksować stronę – LINK, postanowiłem wykonać szybko jeszcze jeden teścik i sprawdzić prawdziwość danych na temat wyszukiwania słów w Google Narzędzia dla Webmasterów. Jako, że o szybkości indeksacji chciałem pokazać poprzez wynik wyszukiwania to udostępniłem taki LINK, który został kliknięty

ilośc kliknięc w link, goo.gl

Dalej postanowiłem sprawdzić jakie dane pokaże mi Google Analytics oraz jak te dane będą wyglądać w Google Webmaster Tools.
Co pokazują wspomniane wcześniej narzędzia? Zacznijmy od Google Analytics:

google analytics, dane z google organic

Doskonale widać ile Google Analytics pokazuje wejść na stronę internetową tylko z wyszukiwarki w trzech kolejnych dniach. Jest to razem 183.


Teraz weźmy pod uwagę dane z Goo.gl, czyli narzędzie, które pozwala skrócić dowolny link. Został on kliknięty przez te trzy dni 214, ale … skracasz wyświetlał wynik wyszukiwania, dlatego nie każdy musiał kliknąć w link, a może ktoś miał wyłączone śledzenie Google Analytics wtyczką albo wyłączoną obsługę Javascript. Jednak dane co do reguły się zgadzają (powtórzę zatem screen z początku):

zrzut z goo.gl, link do wyników wyszukiwania google


I przechodząc do meritum poprawności Google Webmaster Tools w tych trzech dniach:błędne dane google webmaster tools, wyszukiwane hasła

W kolejności są to wyświetlenia, kliknięcia, CTR i pozycja na której znajdował się wpis. Dane całkowicie odbiegają od Google Analytics oraz Goo.gl.

ale, ale…

Link z goo.gl prowadzi do zapytania: site:estan.pl/jak-szybko-zaindeksowac-strone-wpis-wystarczy-kilka-sekund-poradnik/, więc można stwierdzić, że w Google Webmaster Tools nie otrzymamy informacji jeżeli w zapytaniu jest zawarta komenda site, a co za tym idzie, nie otrzymamy informacji o widoczności i kliknięciach z tych wspaniałych wyszukiwarek pod adresem strony i tutaj przykład:

wyszukiwarka pomijana w google webmaster tools

Jaki wniosek do powyższego, jeżeli Twoja witryna ma wyszukiwarkę osadzoną w Google (jak w powyższym przykładzie) to:
Twoje dane w Google Webmaster Tools mogą być zachwiane
– uważaj na rozliczenia za widoczność w wyszukiwarce w oparciu o GWT
nigdy nie posługuj się jednym narzędziem do badania ruchu z wyników wyszukiwania.

Odnośnie błędów danych w GWT będę się jeszcze odnosił w innych artykułach. Dzisiaj to tyle…

 
Sebastian Heymann
Pasjonat Marketingu Internetowego. MaGazynieR z E-Biznesu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Doradzam klientom z różnych branż w różnych regionach świata. Można mnie spotkać między innymi w Katowicach, Krakowie czy Rzeszowie. Bezpośredni i dociekliwy, czasem ironiczny. W życiu kieruje się jasnymi i prostymi zasadami. Prywatnie mąż, bloger, fan dobrego kina. W wolnych chwilach czyta książki oraz ogląda filmy i seriale.
Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...