Kolejne podsumowanie serwisów, które zebrały najwięcej ruchu w pierwszym tygodniu listopada 2014. Wyszukiwaliśmy około 1 744 000 razy. Fraz wyszukiwanych ponad 2000 razy – nie było nawet 80. Co spowodowało takie ilości wyszukań w Google? Kto najlepiej dopasował treść do wyszukań? Sprawdź!

Podczas obstawiania najczęstszych wyszukań nie wiedziałem o walce Adamka ze Szpilką, która odbija się szerokim echem w telewizji i internecie. Prawie 60% wszystkich wyszukań w tym tygodniu dotyczyło walki. Poza tym trochę wyszukań dotyczyło banków (o czym wspomniałem) oraz sportu (piłka nożna, liga mistrzów). Również fraza „Upadek Muru Berlińskiego” miała aż 200 tysięcy wyszukań, ale wpływ na to miał Doodle, który wyglądał niesamowicie. W mojej ocenie był to jeden z najlepszych Doodli. Przejdźmy jednak to najczęściej wyszukiwanych fraz. Tak jak wspomniałem, kiedy Doodle pojawia się w Google poprzez kliknięcie automatycznie przechodzimy na stronę z wyszukiwaniem, ilość wyszukiwań wynosi co najmniej 100 tysięcy.

data fraza ilość wyszukań adres URL nazwa
8.11.2014 Adamek Szpilka 500000 gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
9.11.2014 upadek muru berlińskiego 200000 polskieradio.pl Polskie Radio
8.11.2014 Walka Adamek Szpilka 200000 sport.pl Sport.pl
7.11.2014 Walka Adamek Szpilka 100000 fakt.pl fakt.pl
3.11.2014 PKO 100000 pb.pl Puls Biznesu
7.11.2014 Szpilka Adamek 50000 tvn24.pl TVN24
7.11.2014 Adamek vs Szpilka 50000 polskieradio.pl Polskie Radio
3.11.2014 ING 50000 bankier.pl Bankier
9.11.2014 Jakub Struzik 20000 fakt.pl fakt.pl
9.11.2014 MTV EMA 2014 20000 eska.pl Radio Eska
8.11.2014 Weeb Tv 20000 frazpc.pl FrazPC.pl
8.11.2014 Boks 20000 przegladsportowy.pl Przegląd Sportowy
8.11.2014 Mam Talent 20000 eska.pl Radio Eska
6.11.2014 Adamek Szpilka 20000 polskieradio.pl Polskie Radio
6.11.2014 Legia Metalist 20000 wp.pl Wirtualna Polska
6.11.2014 Interstellar 20000 wyborcza.pl Gazeta Wyborcza
4.11.2014 Aleksander Gawronik 20000 newsweek.pl Newsweek Polska
4.11.2014 senator Aleksander G 20000 tvp.pl TVP
3.11.2014 Alior Bank 20000 wyborcza.biz Wyborcza.biz
9.11.2014 Michał Witkowski 10000 fakt.pl fakt.pl
9.11.2014 Twoja Twarz Brzmi Znajomo 10000 eska.pl Radio Eska
9.11.2014 mur berliński 10000 eska.pl Radio Eska
8.11.2014 Dawid Kostecki 10000 onet.pl Onet.pl
7.11.2014 Adam Hofman 10000 fakt.pl fakt.pl
6.11.2014 Wipler 10000 wyborcza.pl Gazeta Wyborcza
6.11.2014 ’11 listopada’ 10000 newsweek.pl Newsweek Polska
6.11.2014 Liga Mistrzów 10000 sport.pl Sport.pl
6.11.2014 Dzień Dobry kocham Cię 10000 eska.pl Radio Eska
4.11.2014 Liga Mistrzów 10000 sport.pl Sport.pl
3.11.2014 Ekstraklasa 10000 onet.pl Onet.pl
3.11.2014 BPH 10000 inwestycje.pl Inwestycje.pl

Dobrze przygotowana treść i można było uzyskać bardzo duży ruch na frazy związane z walką Adamka i Szpilki. Kolejno sprawdźmy, który serwis zebrał najwięcej ruchu w analizowanym tygodniu.

miejsce Serwis Ilość punktów
1 Gazeta Wrocławska 500000
2 Polskie Radio 279000
3 Sport.pl 222000
4 fakt.pl 157000
5 Puls Biznesu 105000
6 Radio Eska 76000
7 TVN24 59000
8 Bankier 54000
9 Gazeta Wyborcza 37000
10 Newsweek Polska 30000

Gazeta Wrocławska wygrywa przez zwycięstwo w jeden dzień na jednej frazie „Adamek Szpilka”. Tyle wystarczyło, aby zebrać więcej ruchu niż cała konkurencja przez cały tydzień. Sport.pl przoduje po raz kolejny na frazach związanych z piłką nożną. Polskie Radio znowu w czołówce.

Nie zapomnijmy zerknąć na to, które serwisy najlepiej przygotowały treści do zapytać w pierwszym tygodniu listopada.

miejsce Serwis X razy w Trendach
1 fakt.pl 8
2 Radio Eska 8
3 Polskie Radio 6
4 Gazeta Wyborcza 4
5 Sport.pl 4
6 TVN24 4
7 AfterParty.pl 3
8 Bankier 3
9 Onet.pl 3
10 Wirtualna Polska 3
11 GazetaPrawna.pl 2
12 Newsweek Polska 2
13 Plejada.pl 2
14 Przegląd Sportowy 2
15 Puls Biznesu 2

W tym tygodniu zarówno fakt.pl jak i Radio Eska poszły łeb w łeb i obie występowały po 8 razy w Trendach Google. Następnie Polskie Radio, a tuż za nim razem Gazeta Wyborcza, Sport.pl oraz TVN24. Z tym, że TVN24 i TVN Meteo są branę pod uwagę jako osobne serwisy w Trendach, zatem TVN może zająć trzecie miejsce z liczbą 5. Pominąłem w powyższej liście serwisy, które pojawiały się tylko raz w trendach.

Co czeka nas w tym tygodniu?
– frazy związane ze Świętem Niepodległości
– frazy związane z bankami
– frazy odnośnie wyborów samorządowych, które odbędą się w niedziele
– no i frazy związane z Eliminacjami do Mistrzostw Europy (mecz Polaków w piątek).

Jeszcze podsumowanie punktowe:
1. Gazeta Wrocławska – 3pkt
2. Polskie Radio – 2pkt
3. Sport.pl – 1pkt

Dalej na miejscu lidera jest Radio Eska, a za nimi kilka ostro walczących konkurentów:

1. Radio Eska – 6pkt
2. Fakt | Gazeta Wrocławska – 3pkt
3. Polska The Times | wPolityce.pl | TVN | SE.pl | Gazeta Wyborcza | Polskie Radio | Sport.pl – 2pkt

Tyle na dziś, zachęcam do zapoznania się z wcześniejszymi zestawieniami.

 
Sebastian Heymann
Pasjonat Marketingu Internetowego. MaGazynieR z E-Biznesu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Doradzam klientom z różnych branż w różnych regionach świata. Można mnie spotkać między innymi w Katowicach, Krakowie czy Rzeszowie. Bezpośredni i dociekliwy, czasem ironiczny. W życiu kieruje się jasnymi i prostymi zasadami. Prywatnie mąż, bloger, fan dobrego kina. W wolnych chwilach czyta książki oraz ogląda filmy i seriale.
Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...